Aviou!
Nevím kolik z vás by si Avii spojilo s expedičním vozidlem ideálním na cesty po světě. Asi málokdo, ani já si s tím nebyl moc jistý před naší první velkou cestou. Ale utekly skoro čtyři roky a my s naší Avií - Amálkou, jak jsme ji pojmenovali - pořád vyrážíme na výpravy a zatím toho nemáme dost. A já doufám, že Amálka toho taky ještě nemá plné písty.
Možná si řeknete, trabanty, škodovky stovky, stodvacítky, favority, žigulíky, jawy, kdo ví co ještě a teď Avie. To už je skoro jako epidemie, vzít nějaký starý šrot, který by se spíše vyjímal na špalcích ve stodole a vyjet s ním do světa. Ona ale spousta těchto výprav měla úplně stejné začátky - banda lidí, co chce cestovat, ale nemá moc peněz. Tak sebere staré auto za pár šupů a vyrazí. Dá se říct, že my jsme na tom byli podobně, i když určité rozdíly by se našly.
Předně jsme o něco větší banda, než obvykle cestuje v jednom autě, pokud vyloučíme autobus. Naše Avie dokáže pojmout devět lidí a právě devítičlenná je vždycky naše posádka. Navíc na jednotlivých výpravách se lidi obměňovali, zůstával vždy jen Honza, majitel Amálky, hlavní řidič, technický náčelník a já jako, jak to napsat, asi náčelník přes organizaci, sekretářka a HR manager v jednom. Doteď se na výpravách vystřídalo celkem 29 cestovatelů - aviatiků. A dalších devět na výpravu nadcházející.
Výhodou je, že provozní náklady na výpravu dělíme číslem devět, cesta tak vychází docela levně a díky tomu s námi jezdí i studenti. Pravda, máme to tam o něco těsnější, lidi se musí mít trochu rádi. Dalo by se to nazvat malým sociálním experimentem, zavřete devět lidí do jednoho auta a hurá na měsíc či dva na cesty. Ale pořád to je určitě pohodlnější, než cestovat třeba těmi starými osobáčky.
Dalším rozdílem jsou i cíle našich výprav, nejedná se pouze o trhání kilometrů do nějaké země. „Hurá, Ulaanbaatar!“ Odškrtnuto a zpátky, to není náš styl. Rádi chodíme do hor, objevujeme přírodu, ale i lidi, kulturu. Zároveň jsme nadšenci do outdoorových sportů, takže třeba do Mongolska jsme s sebou táhli dva nafukovací čluny na splavování divokých řek, v Maroku jsme zase na skialpových lyžích sjížděli zasněžené svahy Atlasu, „lezeme“ na vysoké kopce jednotlivých zemí nebo prostě zabalíme bágl a jdeme na několikadenní trek. To je další výhoda Avie, můžeme si dovolit vzít takové vybavení, které bychom nechtěli pořád tahat na zádech.
Tolik k prvnímu krátkému představení našeho cestování Aviou. Za ty čtyři roky jsme už projeli 28 zemí Evropou, Asií i Afrikou. A na rok 2017 chceme s Amálkou za velkou louži do Jižní Ameriky. Tak jestli vás to zaujalo a zajímá vás, jaké to je, cestovat AVIOU (zapřisáhlí češtináři prominou, ale zkuste zrýmovat Avii a Ameriku), sledujte nás. Postupně budeme přidávat články o Avii, našich minulých cestách i o plánování té budoucí.
Vojta Wertich
PS: A na nakonec krátký sestřih africké výpravy.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Pohyblivé obrázky díl 2.
V roce 2017 jsme se vydali s partou 9 lidí obytnou Avií z roku 1974 na cestu po Jižní Americe. Po dvou letech máte možnost si s námi na tuto cestu zavzpomínat a podívat se do různých koutů Jižní Ameriky nejen z kabiny naší Amálky.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou - Seriál je na světě!
Už jsou to dva roky, co jsme se s Amálkou vydali po Jižní Americe. A konečně už se začínají rodit i vzpomínky v podobě pohyblivých obrázků.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Jackova skupina poznává Kolumbii II
Spolu s Jackem a jeho pětičlennou posádkou osobního vozu se podíváte po krásách Kolumbie. Tentokrát bohužel bez fotodokumentace, jen s barvitým líčením.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Avokádo poznává Kolumbii
Tentokrát se po krásách Kolumbie vydáte už jen se samotným Avokádem, který Vám ukáže krásu hlavního města Bogoty.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Jackova skupina poznává Kolumbii I
Spolu s Jackem a jeho pětičlennou posádkou osobního vozu se podíváte po krásách Kolumbie. Tentokrát bohužel bez fotodokumentace, jen s barvitým líčením.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci
Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...
Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí
V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...
Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali
Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...
- Počet článků 37
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 433x
Proč Avie? No, vleze se tam těch devět lidí. A nacpete tam věci, které by se vám jinak nechtěly tahat na zádech, jako třeba nafukovací čluny na sjíždění mongolských řek, skialpové lyže na sjíždění hor v Atlasu anebo dostatečnou zásobu piva, když razíte do "prohibičního" Norska. A to, že Avie jsou původem docela silné náklaďáky, které slušně zvládají i terén a zároveň jsou dostatečně "primitivní", aby je každý automechanik na světě dokázal opravit, je bonus, který oceníte. Tak si tady můžete přečíst, co všecko se dá zažít, když cestuje tou AVIOU.