Hovory z Avie - Honza
V rámci příprav cesty do Jižní Ameriky jsme se rozhodli vás seznámit s radostmi i strastmi cestování devítičlenné posádky v expediční Avii Amálce pomocí textů o cestách minulých, které budeme prokládat články a rozhovory s jihoamerickou posádkou na téma cesty následující.
Jako svoji první oběť jsem zvolila osobu nejpovolanější, bez které by nebyla ani Amálka, ani žádná cesta. Sešla jsem se s Honzou, majitelem Amálky, hlavním řidičem a technickým náčelníkem veškerých výprav a před tím, než se posádka vypravila na cestu na Balkán, řádně jsem ho vyzpovídala.
Amálka je vedená jako „speciální vůz“, můžeš nám přiblížit, co to prakticky znamená?
Amálka je Avie z roku 1974 a původně byla vyrobená jako valník. Některý z jejich předchozích majitelů do ní pak namontoval turbo motor a předělal jí na obytné auto.
Co umí Amálka lepšího než ostatní karavany?
Lepšího? Vlastně nic!
Proč sis v tom případě vybral zrovna Avii?
Z několika důvodů. Jedením z nich byla finanční dostupnost, dále pobere devět lidí a má uzávěrku. Díky tomu projede trošku víc, než auta bez uzávěrky a má vyšší podvozek, takže je vhodnější do terénu než osobní vůz, anebo obyčejný karavan.
Jak dlouho už s ní jezdíš po světě, a kde jste všude byli?
Jezdíme od roku 2012. Začínali jsme výpravou do Mongolska a Ruska. Rok se mnou byla ve Velké Británii, kde jsme procestovali Skotsko a Wales. Další cesta byla na měsíc do Afriky k obratníku Raka, potom Skandinávie. A mezi tím byly menší cesty na týden nebo víkend. Teď (pozn. v červenci 2016) se chystáme na Balkán na dva týdny. A pak se chystá zatím největší akce, což bude ta Jižní Amerika na 3 měsíce.
Chcete vědět, kdo přišel s nápadem na výpravu za velkou louži? Co tam nejvíc Honzu láká? Čeho se na cestě nejvíc bojí? A co rozhodně nesmí chybět v Amálčině výbavě?
Poslechněte si celý rozhovor:
Anebo pokračujte ve čtení.
Kdo konkrétně přišel s nápadem, že vezmete Amálku do Jižní Ameriky?
Já vždycky přijdu s nějakým nápadem, Vojta se toho chytne a začne to celé organizovat.
Z čeho máš na takhle velké cestě strach? Co všechno se tam může pokazit?
Že se pokazí něco, co už nepůjde opravit.
Co všechno zvládneš ty sám opravit?
No moc toho není. On není problém opravit nebo vyměnit nějakou součást, hlavní problém je analyzovat tu poruchu.
Myslíš si, že tam půjde všechno řešit na místě, anebo hrozí, že zůstaneme někdo viset?
Jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl pro Avii je i ten, že je to auto bez elektroniky. Pracuje na jednoduchém principu, takže ho zvládne opravit kdokoliv, kdekoliv na světě, kdo trochu dělá do aut.
Jakou nejzávažnější poruchu už jsi musel na cestách řešit?
Ukroucenou poloosu v Ulaanbáataru, ale naštěstí jsme s sebou měli náhradní, takže nám jí tam kluci na místě vyměnili.
Takže povezeš s sebou hromadu náhradních dílů?
To vozíme s sebou vždycky.
To nám prozradil Honza o Amálce a příště si budu povídat s Vojtou - personálním a administrativním náčelníkem výprav o tom, jak a kde se dá sehnat 9 lidí do expediční posádky.
Za Aviou Amerikou nahrála a sepsala Klára Kutačová
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Pohyblivé obrázky díl 2.
V roce 2017 jsme se vydali s partou 9 lidí obytnou Avií z roku 1974 na cestu po Jižní Americe. Po dvou letech máte možnost si s námi na tuto cestu zavzpomínat a podívat se do různých koutů Jižní Ameriky nejen z kabiny naší Amálky.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou - Seriál je na světě!
Už jsou to dva roky, co jsme se s Amálkou vydali po Jižní Americe. A konečně už se začínají rodit i vzpomínky v podobě pohyblivých obrázků.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Jackova skupina poznává Kolumbii II
Spolu s Jackem a jeho pětičlennou posádkou osobního vozu se podíváte po krásách Kolumbie. Tentokrát bohužel bez fotodokumentace, jen s barvitým líčením.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Avokádo poznává Kolumbii
Tentokrát se po krásách Kolumbie vydáte už jen se samotným Avokádem, který Vám ukáže krásu hlavního města Bogoty.
Vojtěch Wertich
Aviou Amerikou 2017 - Jackova skupina poznává Kolumbii I
Spolu s Jackem a jeho pětičlennou posádkou osobního vozu se podíváte po krásách Kolumbie. Tentokrát bohužel bez fotodokumentace, jen s barvitým líčením.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině
Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...
Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců
Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...
Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině
V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...
Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie
Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...
- Počet článků 37
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 433x
Proč Avie? No, vleze se tam těch devět lidí. A nacpete tam věci, které by se vám jinak nechtěly tahat na zádech, jako třeba nafukovací čluny na sjíždění mongolských řek, skialpové lyže na sjíždění hor v Atlasu anebo dostatečnou zásobu piva, když razíte do "prohibičního" Norska. A to, že Avie jsou původem docela silné náklaďáky, které slušně zvládají i terén a zároveň jsou dostatečně "primitivní", aby je každý automechanik na světě dokázal opravit, je bonus, který oceníte. Tak si tady můžete přečíst, co všecko se dá zažít, když cestuje tou AVIOU.